Wegetarianizm jest coraz bardziej powszechny wśród nas. Wynika głównie ze światopoglądu i pobudek etycznych. Szczupła sylwetka i zdrowy wygląd to cele drugoplanowe, mniej istotne, zdobyte jakby przy okazji. Wegetarianizm to bowiem pewnego rodzaju ideologia, której celem jest ochrona życia zwierząt, a zatem automatycznie wykluczone jest spożywanie mięsa, ryb i owoców morza, na rzecz zamienników roślinnych. Osoby, które decydują się na taki tryb odżywiania muszą pamiętać, iż należy odpowiednio komponować posiłki, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu.

Korzystny wpływ na zdrowie

Jeśli dieta wegetariańska jest właściwie zbilansowana, jak ta, którą oferuje Kuźnia Zdrowia, to ma ona niezwykle korzystny wpływ na zdrowie. Dowodem są licznie przeprowadzone badania, wskazujące miedzy innymi na to, że w porównaniu do ludzi odżywiających się w sposób tradycyjny osoby, które unikają mięsa żyją dłużej. Dieta wegetariańska pozytywnie wpływa na zdrowie – jest pomocna w radzeniu sobie z nadciśnieniem tętniczym, ze stanami zwyrodnieniowymi oraz z nadwagą i otyłością. Osoby z niej korzystające znacznie rzadziej chorują też na raka jelita grubego i prostaty.

Co wolno jeść, a czego należy unikać

Każdy posiłek, jaki proponuje www.kuźnia-zdrowia.pl przygotowywany jest na bazie warzyw. Podstawę dla osób na diecie wegetariańskiej powinny stanowić produkty zbożowe z pełnego przemiału – kasze, ryż, makaron i płatki owsiane – to cenne źródło błonnika pokarmowego. Rekomendowany jest również chleb na naturalnym zakwasie, który zawiera bakterie kwasu mlekowego, a te z kolei dbają o prawidłową florę jelitową i pozwalają lepiej wchłaniać żelazo, cynk i wapń. Ważnym elementem są rośliny strączkowe, które zaopatrują organizm w białko i żelazo, a orzechy i pestki dostarczają zdrowych tłuszczy. Wapń natomiast czerpie się z mleka i jego przetworów oraz zielonych warzyw liściastych, sezamu, maku i moreli. Uważać jednak należy na owoce, które spożywać powinno się rano i przed południem.