O ile wbrew pozorom rynek reklam telewizyjnych w Polsce ma się wciąż nienajgorzej, o tyle na Zachodzie większą rolę od pewnego czasu odgrywa reklama internetowa. Szczególnym jej rodzajem są spoty reklamowe wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Produkcja tego typu materiałów może znacząco różnić się od ich telewizyjnych odpowiedników.

Ograniczenia urządzeń mobilnych

Z czysto technicznego punktu widzenia najważniejszym elementem odróżniającym reklamę wyświetlaną w telewizji od tej wyświetlanej na smartfonie czy tablecie jest… wielkość ekranu, ograniczająca w pewnym stopniu percepcję treści. Drugi problem stanowi czas trwania spotu reklamowego. Na urządzeniach mobilnych musi być krótszy, aby utrzymać zainteresowanie użytkownika.

Jak stworzyć efektywną reklamę wideo na urządzenia mobilne?

Problemem związanym z produkcją reklam przeznaczonych stricte dla użytkowników oglądających je na urządzeniach mobilnych jest fakt, iż branża ta istnieje od niedawna (w przeciwieństwie do dziesięcioleci doskonalenia tradycyjnych spotów telewizyjnych) i wciąż prowadzone są setki eksperymentów, mających odpowiedzieć na pytanie jaki sposób konstrukcji reklamy jest najbardziej efektywny. Z całą pewnością wiadomo, że nie sprawdza się bezmyślne skracanie pełnowymiarowych spotów i znacznie lepsze efekty daje całkowite przeprojektowanie materiału. Bardzo ważnym elementem jest zyskanie i utrzymanie zainteresowania widza (szczególnie w świetle często spotykanego modelu umożliwiającego pominięcie reklamy po kilku sekundach), realizowane na przykład poprzez śmiałe i kreatywne zabiegi.

Wejdź na http://filmowa.pl/ i stwórz profesjonalny film reklamowy dla siebie i swojej firmy